Blinkie Text Generator at TextSpace.net

Monday, February 21, 2011

hati yang sakit


hati adalah sesuatu yang paling berkuasa
hati adalah punca segalanya
hati juga boleh menentukan apa saja
kerana hati kita
boleh
tak makan seharian
tak tido malam
tak berhenti menangis
tak senang duduk di buatnya
tak bercakap seharian
kerana hati juga kita tibe-tibe
boleh
senyum sorang2
ketawa riang tanpe pedulikan org
semua kerana hati
percaya atau tidak cuba
tiba2 hati rase xtenang sgt2
mampukah korang bergelak tawa?
pasti tak!! pasti tertanya2...
kenapa aku bercakap mengenai hati pada post aku kali ni?
ini kerana hati aku tersentuh
dengan kata2 seorang sahabat
jadi aku rase nak share sgt at blog ni..walaupun aku tahu
bila aku bercakap tentang kebaikan bukan semua org
akan leka membaca
maafkan aku kerana (-)
tp ini adalah kenyataan yang aku sering kali dapat.
balik pada cerita yg aku nak kongsi
sejak kebelakangan ni aku sering xtenang!
aku selalu xdapat tido malam!
aku gelisah!
tanpa aku tahu akan sebabnya.
kalau zaman sekolah...
boleh tanya ustaz@ustaz'ah
zaman aku skng ni sape aku nak tanya
tibe aku teringat akan seorg sahabat
yang bagi aku hatinya lebih dekat pada NYA
berbanding aku.

salam deni apakbr??
hurmmm denni jay nak tanya deni ni..
nape yer sejak 2menjak ni jay terasa sgt2 laaah.. xtenang
rase tergangu tidur jay..
rase gelisah malam jay..
rase takot pada NYA teramat sgt..
dalam mase same jay seolah keliru xtaw ape yg patut jay buat
tibe2 tadi jay terpkkan deni..
................................................................................................................................................
waalaikumsalam,,,alhamdulillah,,,deni sehat sangat skrg,,,,cuma suara baru sikit,,,sesema hari tak habis lagi,,hehe

subhanallah, iye ke??
jay ingat Allah ketika jay tak tenang,,,subhanallah,,,jarang orang yg ingat Allah bila hatinya tak tenang,,,kebanyakan org lain akan ingat benda huhahuha, heppy2,,,untuk hilangkan kegelisahannya,,,,
subhanallah,,,jay,,,Allah sangat sayang jay,,,itu tandanya,,,Dia memberi signal penting ntuk jay,,,rasakanlah sahabatku,,,Allah menyapa mu,,,,

jay,,,dulu dan sekarang pun dni juga macam itu, bila ada sesuatu perkara yg kita buat,,pas tu kita tak tenang,,,maknanya ada sesuatu yg hati kita tak suka,,,hati adalah raja,,,Dia adalah mahluk Allah terbesar dalam hidup kita,,,,hati yang dekat dgn Allah akan merasa sensitif dgn sesuatu yg Allah suka dan tak suka,,,bila Allah suka dgn apa yg kita lakukan, hati akan bahagia,,,bila hati tak tenang,,gelisah,,itu tanda signal dr Allah bahwa Dia jg tak suka,,,

hati yang sehat akan selalu merasa sensitif dgn apa2 pun,,,Allah sangat muliakan org2 ni
hati yg sakit,,,macam kita ni lah jay,,,kadang terasa,,,kadang tak,,,Allah masih syang kt kita...
hati yang mati,,,itulah hati yg Allah telah tutup ntuk mendengar,sensitif dgn perkara2 yg baik atau buruk,,,mereka org2 yg sangat jauh dr Allah,,,langsung tak ingat siapa dia, siapa Pencipta dia,,,


Diakhirat nanti hati atau bahasa arabnya Qalbu yang berisi ruh inilah yg membawa kita menuju Allah,,,

moga Allah tak matikan hati kita,,,amin,,

jay sayang,,,

Hati jay,,hati dni,,hati kita adalah milik Allah,,,jay mintalah kat Allah,,,mohon Allah tenangkan,,,Mohon Allah sejukkan,,,Allah Maha Pemaaf,,,mintalah maaf kat Allah,,,
minta lah beri ketenangan n kebahagiaan...Allah sangat suka hambaNya yg meminta pada Nya,,,mintalah...

Allah masih sayang kat jay,,,Allah syg kat kita...
kami pun semua jg syg kat jay,,,
jgn biarkan signal dari Allah hilang dihati jay,,,Dia menyapa,,,agar mintalah sesuatu kat Dia,,,
Allah Maha Pemberi....

jika Allah telah memberi, tak ada tandingan oleh siapapun sebuah pemberian dr Allah,,,
................................................................................................................

bila aku bace ape yg sahabat
aku cuba sampaikan aku terus terpk xsalah
aku berkongsi sesuatu yg baik dari sahabatkuh
pada yg len,pasal korang ase perlu or x 2 terpulanglah tapi niat aku juz nk kongsi.lagipun ni blog AKU hehehe.......................jom kita same check hati kita sakit or x??? hehehe xkira dari segi apepun... :)

2 comments:

Anonymous said...

huwaaa~
that's so true laa jay!
mak saye pon slalu cakap camtu..
when saye sayu dgr ayat2 Al-Quran~
mak mesti kate, tho ko ngan penkid, ko bukan kat jalanNya, Allah masih sayangkan ko..
hati ko belom hitam sepenuhnye..
so, saye sangat bersyukur utk dgr tu..
at least kite tao, jauh mane pon kite menyimpang, Tuhan ttp sayangkan kite :)
btw, thanks for sharing :)

L-A-R-A said...

HATI....HATI....HATI.....adiosss