Blinkie Text Generator at TextSpace.net

Thursday, August 11, 2011

48jam

  

heeeee3~
hye reader :)

nape 48jam
xde pape 48jam uh
bermaksod 2hari aku xg keje
xceat sangat
demam kena hujan 

mcm besa tajok or ape yg diatas uh xde kaitan 
ngan ape yg aku nk cerita
ini pasal
ENGLISH EDUCATION
PART LAST

(pada zaman dahulu xde kaedah senang mcm kita tok dapatkan ic..ic ni diperkenalkan oleh british tok pengenalan pade zaman2 dulu..so pada zaman tu sesiapa nak ic mesti kena pandai speaking)

pencerita asal : nenek aku
pengubah suai : aku
lokasi : pada zamn penjajah dahulu
watak dalam cerita : rekaan semata


pak abu : eh! seman ko dah ade kad pengenalan ke?
seman   : dah ade dah pak abu..kenapa?
pak abu : aku ni belum ade lagi...susagh ke nk dapatkan kad pengenalan.ak dengar kena cakap org puteh      baru boleh..betol ke?
seman    : xdelaaah senang je pak abu..kalau pak abu nak saya tolng saya boleh tolong..
pak abu  : elok sgtlaaa..kalau ko boleh tolong aku...
seman : mula..pak abu kena igt ape yang saya ajar ni..boleh?
pak abu : boleh..boleh (sambil angguk2 kan kepala)..
seman : umo pak abu berapa?
pak abu : 65 dah tua dah aku ni..
seman : anak pak abu berapa org?
pak abu : 4orang seman..
seman : bini pak abu berapa? (besa laa org zaman dulu suka kawin ramai)
pak abu : 3orang...
seman : pak man hafal je...65,4,3...lepas tu jgn lupe cakap thank you..boleh pak abu?
pak abu : mcm ni erk..65..4...3...thank you?
seman : betol2..betol laa tu..

(pak abu pun pegi la ketempat nak dapatkan ic uh..sambil hafal 65,4,3 thank you..kenapa? yelaa kate seman org yg intebiu tok dapatkan ic uh tanya soklan same je..susunan pun same jadi org tu xkn syak law pak abu ni sebenarnya xtaw ape2)

gabenor : hi..
pak abu : hi..tuan!
gabenor : what's ur name?
pak abu : name??? name..owh abu tuan...
gabenor : how many children you have?
pak abu : 65 tuan..
gabenor : hurmmm oke..how many wife do you have?
pak abu : 4 tuan....
gabenor : how old r u?
pak abu : 3 tuan?
gabenor : hah 3?? r you crazy?
pak abu : thank you tuan...

(sayangnya pak abu bernasib malang coz hari yg dye pegi tetibe gabenor uh tuka soklan)

p/s : citer ni sedikit bosan an..tapi xpelaa yg penting berkaitan dgn english education..pentingnya pengetahuan walaupun bahasa melambangkan bangsa.




0 comments: