Blinkie Text Generator at TextSpace.net

Monday, August 15, 2011

hari raya..ape tu???

ngee~
lagi 14hari semua umat islam at dunia ni
akan menyambut
hari raya aidilfitrti
menandakan berakhirnya sebulan ramadhan
hari kemenangan kate nenek aku
dulu mase bebudak aku pk pose tok dapatkan more $$$ duit raye
kenapa?
kerana "pakngah" aku selalu cakap
satu hari pose dapat rm2
cer kira 30x2 = $$$$
nenek lak cakap law xpose xleh raye
ak pk nanti xdapat $$$$ raya lak
ucu cakap org xpose t at neraka enom air nanah dan sebgnya
mama ckp law nak kurus jgn tgl pose
aku lak cakap malu law xpose coz bila main at pepetang ngan kekawan t dowang ejek coz xpose :P
jadi mase kecik-kecik 
akulaaah org yg xpernah tgl pose
just coz benda2 at atas uh~

bila dah beso panjang n kurus skang ni
bawu aku tahu nape ade raya
ape itu raya
nak taw ape??

bila raya  : keje hari raya bos byr triple $$$
bila raya dtg : semua org cuti :)
bila nak tiba raya : telefon aku berbunyi (msg ucapan hari raya)
bila nak raya : dapat baju baru

hahahahahaha~
seronok tol kan kan kan
tapi erti raya sebenarnya bagi aku skng
hari yg indah membuat aku rindu mase ak kecik2 dulu
buat aku kekadang termenung 
buat aku sedikit tersedar aku dah makin makin makin 
DEWASA

p/s : selamat bersiap sedia meyambut hari raya reader :) baju raya jgn beli last minit ner taw xmuat ngee~

0 comments: