Tuesday, August 16, 2011

buli

sejak dua tiga empat menjak ni
asyik citer sal
ENGLISH EDUCATION
++konon citer kelakar tapi xkelakar manepun
so hari ni aku buat keputusan 
tukar topik
tukar suasana kearah ganas konon-kononnya
iaitu 
BULI

bila sebot sal buli
aku ase 99% dari kita ni pernah kena buli
perbezaannya
korang perasan atau berperasaan jer

LUPA? jom terjah alek nak x?

mase kowang still kai lampin pakai buang tok baby
mase uh cakap pown xbape nk betol lagi
lain kite sebot lain yg dowang paham
lain kira nak sampaikan lain yg dorang pk
contoh paling senang 
mase uh lampin dah penuh ase xcukup selesa sgt2
dah la kat uma kawan mama
nak cakap xpandai ag so yg mampu hanya
"mama..huwahaaaa mama huwaaaaa"
dgn harapan mama paham la kite nya lampin dah penuh
tapi
"nah enom susu ni mama masok an neneng at mulot"
"huwaaaa mama huwaaamama"
"la anak mama yak upenya patot xnk susu"
"fuuh lega mama paham"
"nanti mama dah abes bincang bawu kite tikar baru yer sayunk"
hah!! tgk2 dah kena buli mentang kite xpndai ckp mama buli kita ish2 isssh


bila dah besa sikit masuk alam sekolah lak
kawan-kawan lak buli
mesti ade antara kowang cakap 
aku at sekolah dulu ganster ler mane ade org buli
aku buli org adela
ohooo~
jom kiter renung balik tol ke kowang xpernah kena buli?

katekanlah kowang konon gansterla kat sekolah
mesti ade geng tol x?(pengikut)
bila lepak at kantin sekolah mesti ketua konon hebat n byk $$$
pastu mesti belanja anak buah law xdowang takkannya nk dok bawak kowang
hah~
nampak x kowang sebenarnya dalam diam kena buli

katekan korang cakap
eh~ ak dak baik ketua darjah selalu kena puji
dan xde sape pernah berani buli aku
coz semua cikgu sayunk aku
cer pk balik!!
bila cikgu suh pelajar wat latihan
bila nak abes mase cikgu ngajar mesti dye akan cakap
"ketua nanti pungut semua buku latihan hantar ke atas meja cikgu"
pastu tolong g koperasi belikan bla bla bla bal
bukan buli ke name uh?

bila kerja

lagi2 lagi ler berbuli buli
lagi2 kalau korang baru at tempat keje
uh~
ohooo~
percayalah 99% dari kita semua pernah kena buli

seperti besa ape yg aku mencarot at atas uh bukan benda sebenar yg aku nk sampaikan
at 
sini aku bukan nak gelakkan kowang kena buli
NO!!
tapi aku nak luahkan perasaan
dengan nak bertanya
KENAPA
MESTI BULI
MEMBULI
LAGI-LAGI KALAU ORANG
JENIS DIAM
JENIS MALAS NAK CAKAP BANYAK
KENAPA?





P/S : AKU XSUKA KOWANG BULI AKU TAHU X!!!!!

2 comments:

gadesyo! said...

.. hahah .. mangsa BULI kah ? .. sayer plak si PEMBULI yang dibuli oleh kesatuan PEMBULI2 laen .. sebab sayer buli lalu mind .. so owang2 yg saket atey balas lalu kekuatan .. hahah .. tapi pgalaman dibuli an ader kbaekan .. teach us how tp protect dri sdri and kenal sifat2 si PEMBULI .. haha .. whatever la si Gades Lolypopz neyh mepek an .. hihii ..

jaykasanovasetupid said...

hehehehe betol pengalaman uh membuat kan jaykasanova setupid pandai buli org gak hehehehehe...