Tuesday, August 9, 2011

take oh itik


gambar diatas adelah gambar seekor itik
:)
hehehehe pembukaan cerita yg agak bosankan?
xpe2 bukan sal pembukaan yg aku nak citer tapi satu citer yg berkaitan  dgn gmbar at atas ni
dan 
sekali lagi sal 
ENGLISH EDUCATION


citer ni dah berkurun lame berlaku
tapi 
harini bawu buat aku 
tertarik nak update
kawan-kawan yg pernah lepak ngan aku
mesti taunya citer ni..

(pade 4hari sebelom raya pada 2005 at uma nenek ak KELANTAN)

watak utama
adik dila 
nenek
watak sampingan
ucu

(dila tergedek-gedek jalan ke luar pintu...budak bando alek kampung tgok binatang jakun jeb hahahahhaaa)

nenek : dilaaa...masok..nok mano tuh,jange tubik kokse..eh budok ni degi bena teh..
  (cop2 aku ade better aku translate tewus la erk)
nenek : dila..masuk,nak g mane tu..jgn main kat luar nanti hilang...adess~ degil tol..
(tapi dila jalan je..tanpe peduli nenek membebel2 )
nenek : dila..masuk..nak g mane tu..
dila : nek...tek...tek nek...
nenek :tek ???? (nenek terpk2 ape ler dila cakap..bese ler dak bawu cakap ni susa sikit nk phm law dowang cakap)
dila : nek.....tek (sambil tarik baju nenek n tunjuk kearah itik2 yg ngah berbaris,menuju ke sungai..
nenek : oh itik..hah! betul la tu itik pandai cucu nenek..(nenek seolah bangga)
dila : nek,nek tek..tek nek..tek...(seolah merenget)
nenek : iyer itik nenek tahu itk..itik..
dila : nek tek nek tek (menagis sambil meronta)
nenek : ya allah dah knp ngan cucu aku ni? (nenek bebel sesowang) yer dila..itik tu itik dila..
ucu : nape dila nangis ni mak?
( tibe2 ucu yg dari tadi perasaan situasi antara nenek pergi tok pastikan ape yang berlaku)
nenek : xtahu la ayu..mak pun pening..dila ni hah..nangis2 sambil tunjuk itik tu..
ucu : takut dengan itik kot dak dila ni..
dila : cu..tek cu..tek tek...
ucu : what? tek? 
(dila  tibe2 diam..sambil angguk2 pale)
ucu : hahahahaha~(gelak besar)

korang paham x?
lau xphm meh aku paham kan..
rupe2nya adik aku dila uh.
bukan cakap itik
tapi 
TAKE
nenek aku ni lak salah paham
ingatkan adik aku tu tunjuk itik
hahahahaha

ENGLISH EDUCATION

p/s : tahu cite ni xbape best tapi ak at citu aku ase kelakar tgk gelagak nenek n adik ak..tenz nek gelagak mu buat ku rindu imysm nek :)

0 comments: