Thursday, March 1, 2012

kami anti pengkid

ehem~
assalamualaikum
hi reader kalau ada reader la kan.. :)

apa perasaan korang?
marah? sedih? kecewa? terkejut?
Hari ni aku cukup tenang takde perasaan marah xdeperasaan kecewa mahupun sedih :)

KENAPA tetiber nak cakap tentang PERASAAN
tadi tengah-tengah aku on9 men game dimuka buku
put..put(bunyi im masuk)
ada seorang insan bergelar kawan melontarkan soklan.
"salam jay nie bkn aok pnyer pixca ker ? koi jumpa kat group kami benci pengkid td "

yup betol la pix aku la tuh
setelah aku dapat tahu pix aku naik di group yang menegakkan keadilan tu
aku keluarkan satu status

"Terima Kasih pada GROUP ******** kerana mengfameskan saya tindakkan anda sikit pun xmenggugak hati,perasaan saya..TERIMA KASIH..teruskan usha anda demi menegakkan apa yang TUAN TUAN ENCIK ENCIK nak tegakkan.."

sesungguhnya perasaan marah atau sakit hati langsung xtimbul
walau kawan kawan muka buku im aku tanya sal pix aku tuh
bukan aku nak tunjuk baik 
TAPI
kata orang makin dilayan makin menjadi
so aku membuat pilihan untuk menjadi seorang yang cool
KERANA
bagi aku benda macam ni benda biasa
setiap prang ada penilaiannya sendiri,setiap orang ada pendiriannya sendiri

yer aku PENGKID 
TAPI
 aku xpernah mengaku dirikuh LELAKI
yer xelok dan Nabi xmengaku umat
TAPI 
aku xpernah kata yang aku akan terus begini
yer aku mencintai kaum sejenis
TAPI
bukan kerana aku benci kaum berlawanan
yer kamu ingin mencegah maksiat
TAPI
bukan begini caranya

Apapun taniah pada admin dan mereka terlibat
kamu tergolong dalam golongan mereka yang mahu melihat sahabat2
kearah yang BAIK tapi sayangnya cara kamu sedikit salah
maaflah aku hanya seorang PENGKID tapi menegur kamu seolah aku beriman

KAWAN
setiap insan ada masa  gelapnya
dan cara menarik mereka keluar dari kegelapan adalah
KELEMBUTAN
kelembutan tutur kata
kelembutan budibahasa
bukan 
dengan mencaci menghina
membenci dan memberontak

Niat korang dah bagus nak banteras sesuatu yang terNYATA
SALAH,tapi perbetulkan CARA
perbaiki TUTURKATA 

:)

p/s : YERakupengkidtapiakuxpernahlupaakanwujudnyaDIAakuxpernahberharapakuakanterusmacamni

0 comments: