Thursday, April 26, 2012

Makhluk Tuhan Yang Comel

 Hi reader..
apakhabar korang masa baca entry aku ni
demam? g klinik bek mc rest jgn lak beek mc g dating
gembira? alhamdulillah tapi jangan terlebih gembira sampai lupa semua
sedih? nangis puas-puas pastu jgn terlalu bersedih percayalah gembiraan masih ada untuk kamu
hurmmm xkesah lah apa keadaan korang aku
harap hari2 kita di BUMI sementara tempat persinggahan kita ni
sama2 kita diberkati
sama2 kita hargai setiap masa yang berlalu
amin..

okay setelah jarang2 men update blog ini
kali ni aku nak post sal makhluk Tuhan comel
binatang peliharaan NABI MUHAMMAD SAW
iaitu KUCING
aku percaya kebayakan korang ada kucing dan ada juga yang sangat geli,takut,tak suka
makhluk secomel kucing ni
atas sebab masing2 betul x?

AKU..aku pencinta kucing
dari nenek macik mak pendek citer famly aku mang suka kucing
sejak stay rumah sewa ni
tahun ni baru aku berjaya memiliki kucing sendiri

kucing pertama aku namanya BUNDEL bukan BUNDLE tau :D


hasil ehsan housemate aku yang juga suka kucing
dorang selamat kan bundel ni dari tepi tangga
masa kami (aku dan keningtegak) bela dia kecik lagi jalan pun kakang hehehe
sekarang dia dah besar dan sangat pandai melawan


muka xpuas hati marah aku sebab aku marah dia
masukkan kaki dia dalam bekas makanan

kucing ke2 aku cici

cici ni lak aku dapat hasil ehsan kawan aku awan
kami ambil cici ni kat tangga rumah awan
tujuan aku bela cici sebab si bundel aku tu sunyi sekor2 kat rumah
cici ni lemah lembut jer dan sering menjadi mangsa si bundel yang hyper lasak :)

sejak adanya cici dan bundel ni
ada gak hiburan aku bila aku penat balik keje
kadang-kadang aku dan keningtegak menghabiskan masa berjam-jam
hanya dengan melihat aksi si bundel yang nakal membuli si cici yang lemah lembut.

.......................
p/s : nak murah rezeki belalah kucing,nenek aku selalu cakap bela kucing murah rezeki :)



0 comments: