Blinkie Text Generator at TextSpace.net

Friday, May 11, 2012

haram sambut hari ibu


Hi reader :)
apa khabar? happy tak hari ini..
Pembukaan kata2 seperti selalu :)

sekarang ni musim hari ibu..
masing2 berfikir nak beli hadiah apa yer..
nak balik kampung ke x yer..
Dalam masa yang sama ada juga yang bertanya 

BILA HARI IBU SEBENARNYA YER?

secara jujurnya aku salah satu dari mereka

HARI IBU SELALUNYA DISAMBUT PADA
SETIAP MINGGU KEDUA DALAM BULAN MEI PADA HARI AHAD

beberapa hari yang lalu 
masa aku lepak-lepak dengan kawan aku
salah seorang dari kawan aku memberi tahu

SEORANG ULAMA' berkata ADALAH HARAM
bagi seseorang beragama ISLAM menyambut hari IBU
menurut BELIAU  ini kerana
mengikut kepercayaan orang KAFIR 
semperna MEMPERINGATI DEWA JUNO
iaitu EMAK KEPADA JUVENTAS,VUCALAN DAN MARS.

TAPI
mengikut kepercayaan yang aku belajar selama 5tahun DISEKOLAH
ustazah aku selalu BERKATA

setiap apa kita lakukan dinilai DENGAN niat kita

PERFAHAMAN aku disini
kalau niat kita nak sambut HARI IBU tuh untuk buat orang tua kita happy
dihargai,disayangi
RASANYA TIDAKLAH HARAM MENYAMBUT 

HARI IBU

walaupun ada ulama' mengatakan NIAT tak menghalalkan PERBUATAN.

:)

SELAMAT HARI IBU 
BUAT IBU-IBU SELURUH DUNIA
p/s : apa yang aku tulis kat blog ni bukanlah aku nak membangkang bahawa SALAH kata ulama' tersebut aku hanya manusia yang masih lagi merangkak mencari cahaya yang meluahkan rasa hati yang terasa ilmu yang sikit ini boleh dikongsi :)




0 comments: