Wednesday, August 8, 2012

keajaiban yang selalu berlaku tapi tidak kita perasan!!!


Alhamdulilliah...
kita masih lagi sihat..masih lagi boleh bangun dan berjalan
masih cukup makan dan minum
sama-samalah kita menadah tangan kesyukuran
amin..

post aku kali ni tentang 
"keajaiban yang selalu berlaku tapi tidak kita perasan"
selalunya keajaiban ni akan dikaitkan dengan sesuatu benda yang pelik
contohnya


(ular berkepala manusia yang ditemui di indonesia)



(pokok pinang berwajah manusia yang berlaku di Kepala Batas Pulau Pinang pada 2006)

dan pelbagai lagi keajaiban yang telah berlaku
membuat ramai yang tertanya-tanya
ramai yang teruja
semua yang berlaku adalah kekuasaanNYA..
Dia yang mampu melakukan apa sahaja 
termasuk sesuatu yang tidak dapat kita fikir 
mahupun bayangkan

okay berbalik pada tajuk asal aku tentang
"keajaiban yang selalu berlaku tapi tidak kita perasan"
apa yang aku maksudkan sebenarnya
ialah
MAAF
maaf????
ape yang ajaibnya..xde ape yg ajaibpun
benda biasa jer..hari kat "fb" tuh sorry sana sorry sini..
okay jom kita kaji bersama..

katakan ada seorang telah menyakitkan hati kamu
kamu rasa sangat marah
kamu terfikir-fikir akan apa yang berlaku
kamu ingin tahu apa lagi yang dia cuba buat untuk merosakkan hati kamu
jika ianya berlaku cuba kamu yang disakiti ini
memohon maaf dari dia yang cuba merosakkan ketenangan hati korang
"insyaAllah dengan izin Allah kalau kita ikhlas dengan perbuatan
kita itu
keajaiban akan berlaku
kalau malam sebelumnya tak dapat tidur sebab sakit hati
insyaAllah malam ni boleh tidur dengan hati yang tenang
kalau semalam bangun jer bukak "fb" dia yang menyakitkan hati kamu
hati kamu terasa sakit
insyaAllah harini tidak lagi..

seseorang pernah bagitahu aku

"tak rugi memohon maaf,jangan jadikan kemaafan yang tertangguh 
 nanti diri sendiri yang rugi
nak hidup tenang..tidur lena...maafkan sahaja orang itu"

jadi kepada semua yang membaca post aku kali ini
aku 
seorang hamba biasa yang masih belajar dalam hal dunia dan akhirat
aku ingin tidur lena pasa malamkuh
aku ingin hidup tenang selagi ada nafaskuh
aku tidak ingin hidup dalam kerugian untuk dirikuh

aku menyusun sepuluh jari
penuh ikhlas dari hati
aku mohon maaf atas kekurangan diri

tak kira sama ada salah
yang aku sengajakan
tidak aku sengajakan
aku perasan atau aku tidak perasan
aku mintak maaf

dan kepada mereka yang masih 
hatinya sakit kerana aku
aku mintak maaf dan aku berharap korang maafkan aku

dibulan yang mulia ini diharap kita semua
diberikan keberkatan
yang nakal menjadi kurang nakal
yang dah lupa akan DIA kembali bersujud

sama-samalah kita perbaiki diri kita
aku kamu dia dan mereka
bersama-samalah kita

p/s: aku bukan dari golongan mereka yang selalu ke masjid dan bukan juga golongan yang sentiasa sujud kepadanya..tapi aku seorang yang percaya wujudnya DIA... :)


4 comments: