Blinkie Text Generator at TextSpace.net

Saturday, November 19, 2011

tahukah kamu cinta ade isu hangat tertua di dunia?

Zaman kita skang ni mase berlalu bagaikan sekelip mata
sekelip mata jer macam-macam boleh jadi

yang tengah hangat bercinta bagai nak giler


sekelip mata leh 


berpisah leh jadi xde pape mcm xde yg special pun.

yang kaya-raya sekelip mata leh jadi pengemis
yang hot meletop sekelip mata leh dicaci dihina

TAPI

hari ni aku nak bercerita sal C.I.N.T.A

kenapa mesti aku perlu pilih cinta sebagai topik utama aku tok entry kali ni?

pertama keadaan sekeliling aku,kedua tentang kawan-kawan aku
ketiga isu cinta adelah isu paling tertua didunia dari kelahiran Adam dan Hawa dan isu ke akhir zaman
hingga datangnya khiamat

betul ke dari kelahiran Adam dan Hawa?
betol la korang pernah belajar x mase kt sekolah dulu kenapa kaum Adam(Lelaki)
ada halkum? sebab Adam makan buah larangan kt syurga,
kenara pujukan kaum Hawa(perempuan) tapi sempat ditahan itu sebab kaum Adam ada halkum
after that Adam dan Hawa diturunkan ke bumi dan dipisahkan.
Tapi kerana kuatnya cinta antara Adam dan Hawa
kerana kesungguhan Adam berdoa siang dan malam kerana kesetian Hawa
akhirnya mereka dipertemukan.

hah..
itu cerita pasal Adam dan Hawa
ini cerita cinta kita dizaman kita tentang kisah-kisah kita

masa mula-mula berkenalan malu-malu,segan-segan
bila dah kenal jalanpun taknak renggang
bukan nak cakap orang akupun jalan pegang tangan
kat sini aku bukan nak cakap pasal haram halal tapi nak cerita pasal 
C.I.N.T.A
mula rase xboleh hidup kalau jumpa jarang-jarang
berjanji sehidup semati takkan curang
kita hidup berdua takpayah pedulikan orang
berdoa takputus tapi at muka buku nak tunjuk kita setia at semua orang
bercerita segala keindahan,kelebihan orang yang tersayang.

bila dah bersama
masing-masing mula tunjuk belang
yelaa..mula-mula semua okay segalanya indah
itu tak kena ini tak kena
itu salah ini tak betul
kau curang aku tak setia
kau kuat cemburu aku kaki jelous
kau tak bertolak ansur aku tak tahu mengalah
kau cepat marah aku bukan penyabar
mengeluh memburuk-burukkan orang tersayang kat semua orang

hah..ini cinta zaman kita betol x?
benda ni memang terjadi,kalau x pada diri sendiri maybe kawan-kawan.

aku bukan pakar dalam soal cinta sampai nak ulas nk bercerita sal C.I.N.T.A
tapi aku just terpk masih adekah cinta seikhlas cinta-cinta Agung seperti :

cintanya Aisha pada Rasullullah
Romeo & Juliet

rasenya korang lebih tahu al kisah cinta ni betol x?
murahnya cinta zaman kita ni 
kenapa aku ckp macam tu?

seminggu lepas tengah aku smoke(merokok membahayakan kesihata)
aku dengan tak disengajakan tersaksi satu lakunan pentas dunia

sekumpulan remaja lelaki lepak 
tiba-tiba sepasang remaja perempuan yang agak ada rupa lalu
tiba-tiba salah sorang dari remaja lelaki bersuara 
"awek tu cantik la aku nak la wei"
nak kejarla..balas kawan dak laki tu.
ape lagi dak laki uh kejarlaa.
"awak nak no tepon leh"
boleh ape no awak sy misscall

aku xtgk ending coz aku lapar..at that time 
lepas aku aku makan hurmm tau ape aku nampak?
xtahu meh aku bgtahu..
dak laki and dak perempuan tadi ngah berpeluk sakan siap bercium seolah xde kemaluan

so betul tak aku cakap murahnya cinta sekarang :)

k lah aku rase isu ni kalau aku teruskan lagi menjadi-jadi next entry aku sambung lagi yer :)

p/s : entry aku xde kena mengena dengan sape-sape ini just tok pengetahuan isu bersama terima kasih :)












0 comments: