Blinkie Text Generator at TextSpace.net

Tuesday, December 6, 2011

bencana merokok dalam lif

hi reader...
kalau aku ade reader yg xpernah jemu baca carut marut aku :)
entry kali ni pasal ROKOK
cer korang tengok mereka sekeling korang paling dekat abang,ayah,atau bf korang
99% dari mereka merokok betul x?
kalau salah betulkan :)
aku sendiri merokok dari aku sekolah rendah lagi
kadang-kadang ada yang akan melontarkan seolan pada aku
"jay apa yang ko dapat bila ko smoke erk"
mase tu mula la aku stuck!! mati akal aku jab time tu
kenapa aku smoke erk alasan yang aku selalu bagi
1.sebab aku boring contoh bila lepak xde benda nak buat aku smokela..
2.coz aku rase macho kot,macho ke?
3.dah jadi tabiat tgk orang smoke jer aku mulalah nak smoke.
4.org cakap org yg sedut asap rokok dari perokok lagi cepat kena penyakit so aku pun jadi perokok :)

dan ada gak yang pernah tanya aku 
"jay macam mana ko leh start smoke erk?"
a'ah la mcm mane erk..aku pun igt2 lupa tapi yg aling aku igt
coz PAKNGAH aku selalu suruh aku g kedai belikan rokok untuk dia
so dalam penjalan uh aku try-try
lama-lama rase seronok and start dari situ aku smoke

juga ada yang pernah tanya aku
"jay ko xteringin ke nk stop smoke,ko tahu tak xelok smoke t ko cepat sakit dah la sekeping"
bila kena tegur terpk lak membazirnya aku merokok bukan dapat apa
pun habiskan duit adala..
aku dah cuba dah sampai demam-demam
bukan xcuba tapi aku xdelah sampai xleh hidup tanpa rokok :)

nape aku asyik citer sal aku dan rokok 
bukan sal entry aku bencana merokok dalam lif?
sebab sal tajuk uh ada kena megena ngan aku :)

dah jadi tabiat aku kalau ada rokok
sambil nk tgu lif aku akan smoke hilangkan bosan :)
dan kalau xde org dalam lif aku akan sambung smoke dalam lif :)
yer..yer aku tahu dlm lif xleh smoke..alaa mcm org lain xbuat lak kan..
ngah best smoke tingtong lif terbukak
ade satu bro masuk,aku sorok rokok aku at belakang aku
"kamu smoke?"(aku anggukan kpala)
"tahukan dalam lif xleh smoke,cube hormat orang sikit"
perhh..xpernah ade org tegur aku..
xtau nk ckp ape,tp besalah manusia bila kena tegur walau benda betul mula la 
"eleh ko igt ko bagus,barjet bagus jelah mcm xpernah buat,mentang ade awek kt dlm lif tadi nk tunjum macho la tuh huh! sakit aku muka skema huh!"

tapi betul sebenarnya
merokok,merkok gak hormat orang sekeliling

p/s : kalau kita xboleh jauhi rokok jauhi diri kita dari mereka yang tidak merokok :)



0 comments: