Saturday, December 3, 2011

sama tapi xserupa!! xcaya bandingkan sendiri :)


hi reader!!
atau dimelayukan
hye pembaca :)

hehehe barjet ade pembaca setialaa ni kan..
hahahaha..
xpe2 perasan kearah berperasaan
:)

okay harini terasa nk citer topik pasal
sama tapi xserupa!! xcaya bandingkan sendiri :)
tajuk entry kali ni.

apa yang sama tapi xserupa?
kita balik ke bangku sekolah xkesahlah sekolah rendah atau sekolah menengah
yang mana-mana korang suka :)

bila hari persekolahan apa yang wajib korang kena buat?
hah... apa buat keje sekolah?
bukan ke keje sekolah cikgu suruh buat kat rumah ke sebagai latihan
issh korang ni..
cikgu suruh buat kat rumah korang bawak g sekolah
pastu pagi2 masing bz copy paste hehehe
(sebenarnya aku yg mcm tu)
okay berbalik pada soalan tadi..
APA YANG WAJIB KITA KENA BUAT?
okay xnk pk..malas nk pk yer nk baca jer.
semestinya
WAJIB BANGUN PAGILA
betul tak melainkan mereka yang sekolah sesi petang
itu yang pertama,yang kedua
kena TEPATI MASA
ketiga BERDISIPLIN

itu masa sekolah
dah habis sekolah tengah cuti panjang
sama juga.....
kena BANGUN PAGI
kalau tak!!
"Tijah!! bangun...ko ni anak dara jenis ape lah..
segala celah dah berbulu,matahari jatuh xnk bangun lagi
kalau au jadi pakwe kamu,tak ingin aku berbini kan kamu ni tahu x!"
itu kalau tok hawa
kalau tok kaum adam lak.
"Samad!! bangun tolong hantar mak g pasar,bapak kamu ni penat mlm tadi keje kuat,
hei ko ni! malam merempit sana-sini
macam mane nak bela anak dara orang nanti?"
hah!!
betol x..itu bab BANGUN PAGI
ini bab DISIPLIN lak
"Tijah cuba lah ko mkn elok2 sikit ini tidak kejab kat depan tv,kejab kt meja
besar2 nanti berlaki banya la ko,kau tu perempuan sopan sikit"
"Mad!! ko ni siang melepak,ko nak jadi ape? cuti2 sekolah ni cer buat benda elok sikit
kawin ramai nak keje xnk ko lelaki mad oii!!"

kalau tadi kita imbas kembali
sekarang bila dah bekerja atau dah berumah tangga

setiap hari kena BANGUN PAGI
bersiap pergi keje,nak xnk kena paksa buka mata bila alarm dah menjajah telinga.
nak xnk kena mandi walau sejuknya terasa ketulang sendi.
kalau lambat xmakan kalau sempat hantam sambil berjalan
kat tempat keje kena BERDISIPLIN
salah dari peraturan stay la tepi jalan,yela dah kena buang keje sewa rumah nk byr kai ape!
suka xsukaikot jela cakap bos,walau kadang2 bos pun xbetul
bukan ape xnk keje melayang.

hah..
dah bosan bace yer..
ala bukan selalu sekali sekala jer.
so macam mana betolkan
SAMA TAPI TAK SERUPA
benda yang kita lalui dari dulu dengan sekarang sama jer :)

0 comments: