Blinkie Text Generator at TextSpace.net

Wednesday, December 7, 2011

ya..saya memang bukan budak baik..KENAPA?

hi awak..
awak-awak yang ngah baca la..
sape lagi.
hari ni entry saya lebih ke peribadi sikit
xpekan bukan selalu bila perlu je.
okay 
saya lahir pada tahun 1988
dan 
dibesarkan oleh Aminah bt Abdullah
nenek saya,seorang mualaf
dari kelahiran India + Cina+Siam
mak saya Anida bt Hanafi lahir pada tahun 1966
mak saya seorang yang suka merantau dan berdikari dari usia mudanya
kata nenek saya.
mak saya juga seorang yg keras kepala @ degil.
Ayah?
Ayah saya seorang lelaki dari kaum adam
yang xerlu saya cerita
bukan xsuka dia tapi saya dibesarkan tanpa dia.

saya dibesarkan hanya dengan didikan nenek saya
seorang mualaf yang belum fasih tentang ilmu agama Islam
yang masih belajar untuk mengenali dengan lebih mendalam
dan saya berkongsi kasih dengan ibu saudara saya yang bongsu
beza umur kami hanya 2tahun

masa persekolahan saya lebih bersama
kawan-kawan sebaya,kerana saya dihantar ke Asrama
dengan alasan supaya saya belajar berdikari
saya mula kenal apa itu mencari rezeki diwaktu
saya 9tahun lagi,bukan dipaksa tapi demi mencapai apa yang saya impikan

saya tahu apa rasanya bila ditinggalkan
saya tahu apa itu kesunyian
dari saya kecil lagi
bermula pada tahun 1991
tahun robohnya mahligai yang ayah dan mak saya bina
lepas kejadian tu saya xpernah kenal sape ayah saya
mak saya terus membujang
sebab itu anaknya hanyalah SAYA :)

saya xmacam awak dibesarkan oleh kedua ibubapa
dibelai dan dimanja
di didik dan diasuh dengan penuh ilmu didada
diajar segala ilmu agama yg tersemat didada
di pinjamkan bahu bila ada sendu dihati

saya xmcm awak bila selalu ditegur bila salah
diperbetul bila terpesong
selalu diperhati,selalu dinasihati

saya xmcm awak
xperlu rasa sunyi xperlu rasa ditinggalkan
xperlu rasa sayu.

sebab tu saya bukan budak baik
saya seorang yang dari dulu dah terbiasa hidup kesepian
saya takut akan kehilangan
saya perlukan teguran
saya ketagih kasih sayang
saya impikan seorang teman



p/s : cerita ini akan bersambung kalau mood yg sama dtg...dan tiada kaitan dgn sesiapa mahu yg masih hidup atau sudah tiada.



0 comments: