Blinkie Text Generator at TextSpace.net

Monday, October 29, 2012

gangnam style!!!!! haram ??? :D read it or leave it up to YOU~


HI READER :D

hari ini aku sgt FREE so ni post aku yang kedua tok harini
tibe-tibe aku dapat idea 

aku tengah bosan sangat-sangat
so aku bukak youtube

aku suka dengan lagu-lagu yang boleh menceriakan 
hari-hari aku yang sangat boring ni

sekarang ni bukak radio mana-mana
mesti akan kuar lagu gangdam style yang telah diolah dengan pelbagai cara tersendiri
kampung style
KL style
macam-macam lah kenapa aku sendiri takde jawapan
cuma yang pasti
macam goreng pisang panaslaaa
benda ngah hot semuapun mengikutnya

pelbagai pendapat tentang lagu ni
ada yang SUKA dan semestinya ada yang MENYAMPAH 
pekara biasa dalam kehidupan so tidak heranlah ada yang goyang kepala
dan ada juga yang geleng kepala hehehe

Aku ada terbaca dalam beberapa artikal yang mengatakan tarian 
dalam lagu gangnam stlye adalah
mengejek nabi kita
ada yang cakap ada lambang salib dan sebagainya

contohnya ni.. aku jumpa ni masa aku seacrh gambar kat google


aku pun cuba lagi seacrh sana sini untuk mendapatkan kepastian
dan ini hasilnya

"Untuk anda yang tidak tahu, “Oppa Gangnam Style” itu bermaksud “Abang Gaya Gangnam”. Oppa itu adalah panggilan kepada lelaki yang lebih tua daripada seorang wanita dan Gangnam itu adalah nama satu daerah di Korea. Memang tak ada kaitan langsung dengan Yahudi. Lirik lagu Oppa Gangnam Style menceritakan tentang kehidupan mewah mereka yang tinggal di Gangnam. Untuk lirik yang telah dialihbahasa (confirm tak ada kaitan dengan burooq) sila baca entri ini sepenuhnya.

aku mintak maaf sangat-sangat kepada yang mungkin
tidak senang dengan post aku kali ni
aku just pelik kenapa setiap kali ada sesuatu baru 
mulalaa ada isu haram itu ini
setahu kita ISLAM yang aku sanjungi sangat INDAH
aku tahu aku bukan seorang yang hebat dalam segi agama
tapi aku makin takut dengan dunia sekeliling aku 
aku takut tersesat

sah-sah kalau dibahasa melayukan lirik lagu ni xde kaitan pun pasal YAHUDI semua

semua yang terpapar at post ni adalah pendapat aku
setiap oranag ada pendapat tersendiri betol tak
aku buat post ni bukan sebab aku adalah seorang peminat lagu ni
tapi ni adalah pendapat aku :)

peace yaw!! (6____6)

p/s : yang baik itu datangnya dari Allah yang kurang itu adalah dari diri aku yang masih lagi belajar akan kehidupan ini :)




0 comments: