Blinkie Text Generator at TextSpace.net

Monday, December 17, 2012

kuatkah aku

Sekarang jam menunjukkan pukul 1.09AM
lokasi Hotel Putra Seri Iskandar Perak
Di Lobby
agak byk nyamuk gegara pintu utama hotel pecah

macam mana boleh pecah
ini semua berlaku kerana kenakalan seorang kanak-kanak
kata kawan aku laa..
aku tidak ada ketika kejadian berlaku..

Malam ni sedikit sejuk 
mungkin kerana hujan pada petang tadi.
walaupun besok sepatutnya aku bangun awal pagi
entah kenapa mata aku seolah susah untuk dijinakkan 
supaya aku mendapat rehat yang tenang

mungkinkah kerana pelbagai benda yang bermain difikiran aku
hinggah susah untuk aku tafsirkan
susah untuk lidah aku menyusun ayat untuk meluahkan 
kepada seseorang
supaya hati yang berat seolah bertan batu tergantung

Ya Allah kuatkan lah aku
dalam mengahadapi segala dugaan yang kau berikan hamba mu ini
aku percaya pada mereka yang sering menasihatkan aku
"bahawa ENGKAU tidak akan menguji aku jika aku tidak mampu melaluinya"
maafkan aku YA ALLAH
kekadang aku mengeluh diatas dugaan yang engkau berikan
namun aku menyesal selepas aku menyedari
kerana dugaan yang kau anugerahkan kepadakuh lah..
aku kuat YA ALLAH
kerana dugaan itu lah aku masih mampu tersenyum 
walau kadang disebalik senyuman aku itu penuh kesakitan..
penuh kepahitan..

......................................................................................pending

0 comments: